Workshoppen arrangeres af passionerede folkeskolelærere og facilitatorer i samarbejde med University College Nordjylland og Young Enterprice Danmark.

Arrangørerne har det til fælles, at de brænder for folkeskolens udvikling og gerne vil bidrage til den. Samtidig interesserer de sig for, hvordan involverende metoder (som bl.a. Art of Hosting) kan være med til at skabe “DEN BEDSTE FOLKESKOLE FOR VERDEN!”

Læs mere om arrangørerne her.

NINNA WEDENDAHL, LÆRER OG SKOLEBIBLIOTEKAR

Jeg har 25 års jubilæum i folkskolen i år. Jeg underviser i dansk i overbygningen og fungerer som ansvarshavende skolebibliotekar.

Det ligger mig meget på sinde at være med til at udvikle folkeskolen sammen med mennesker, som alle interesserer sig for læring. Desuden ser jeg et stort potentiale i opbygningen af et netværk i folkeskoleregi.

Jeg har deltaget i en AOH-træning sammen med kolleger og finder, at bla. metoderne herfra er velegnede både til udvikling og til den daglige undervisning.

Jeg deltager i planlægningen og afviklingen af workshoppen.

JUNE KROMANN, LÆRER
Jeg arbejder på 8. år som lærer i en folkeskole i Aalborg, hvor jeg underviser især indskoling og mellemtrinnet. Jeg brænder for at skabe nogle forandringer i undervisningen, så den giver mening for både børn og voksne i forhold til vores samfund i dag.Jeg stiftede første gang bekendtskab med Art of Hosting metoderne under en træning i Århus i 2010. Jeg har siden øvet mig i at praktisere metoderne i undervisningen, og tror på, at tilgangen kan give eleverne gode forudsætninger for at begå sig i fremtidens verdenssamfund.

MOGENS DAM, LÆRER

Jeg er uddannet folkeskolelærer og har undervist i 13 år på Gl. Hasseris skole i Aalborg. Jeg har primært undervist i musik de første 8 år af mit arbejdsliv, men har bevæget mig over til det naturfaglige i overbygningen, hvor jeg underviser i Geografi og Biologi.  Endvidere fungere jeg som IT vejleder på skolen.

Undervisningen i folkeskolen skal hele tiden udvikle sig og vi skal tilpasse os de unge mennesker, som vi får i skolen – de skal ikke tilpasse sig os. Vi har, som opgave at give de unge mennesker den bedste læring til fremtidens enorme krav – men det må gerne være sjovt.

Jeg deltog i AOH træning sidste år og har praktiseret nogle af værktøjerne i min daglige undervisning. Det er gennem dialog og nærvær læring opstår hvis de rette rammer og metoder er tilstede opstår der en fantastisk energi, hvor alle har lyst til at deltage – i det øjeblik opstår læring.

TOKE MØLLER, INTER CHANGE

Menneske, bedstefar, historiefortæller, procesdesigner, procesvært, og strategisk rådgiver.

Jeg har en baggrund som international konference organisator PCO igennem 30 år, har også været  formand for Dansk Iværksætter Forening i en årrække i 90erne, men har altid arbejdet med samspillet mellem mennesker, naturen, formålet, rummet, strukturen, processen og det at skabe gode resultater sammen som er i harmoni med helheden.

Nogle af de spørgsmål jeg er optaget af er:

Hvad nu hvis det at skabe samtaler om det meningsfulde er en form for lederskab som giver plads at alle involverede kan lære og gøre noget væsentligt?

Hvad kunne uddannelse og arbejde også være i det 21 århundrede?

Hvordan kan jeg praktisere visdom i det daglige?

Jeg har praktiseret selverkendelse, meditation, aikido gennem mange år, som en del af min personlige ledelsesudvikling.

Løbende udvikling og transformation af folkeskolen og alle som arbejder, leder og lærer i den, har stor betydning for os alle  og vores fælles fremtid – derfor er jeg med i dette projekt.

Sammen med Monica Nissén og andre gode kolleger har vi gennem de sidste 15 år udviklet dette praksisfelt som vi kalder the art of hosting and harvesting conversations that matter.

Jeg ser frem til at mødes med jer og praktisere, dele historier og viden, udfordre, og udforske nye måder at lære og samarbejde på – til fordel for børnere, de voksne og planeten som helhed – på kort og lang sigt.

MONICA NISSEN, INTER CHANGE

Jeg er født, opvokset og uddannet til arkitekt i Finland og har senere uddannet mig indenfor HR (medarbejderudvikling). I 1991 etablerede jeg, sammen med min partner Toke Paludan Møller, vor virksomhed InterChange,. Vor kernekompetence er udvikling af mennesker, organisationer og virksomheder gennem meningsfulde samtaler. Vi har arbejdet med participatoriske, deltagerinvolverende arbejdsmåder siden midten af 90´.

Vore kunder spænder vidt fra børnehaver til den Europæiske Kommission og vi har flere års erfaring med arbejde indenfor det danske skolesystem, både med implementering af deltagerinvolvering i udvikling af skolerne og med kompetenceudvikling for lærere indenfor området.

I de sidste mange år har vi uddannet mennesker i mange lande og forskellige sammenhænge til at bruge disse metoder, som går under navnet ”Art of Hosting Conversations that Matter” eller kort AoH.

I lyset af skolernes uhyre vigtige opgave at ruste vore børn og unge til fremtiden ser vi frem til at kunne bidrage med vor viden og vore erfaringer og lære nyt sammen med jer.

ANNE MADSEN, KAOSPILOT

Jeg er nyuddannet kaospilot med speciale i facilitering og project design.

Min største passion for tiden er læring og “Hvordan man skaber det gode læringsrum” for børn og voksne i alle aldre.

Jeg er med i projektet fordi jeg tror på at vi sammen kan skabe “den bedste folkeskole for verden”; og vi har i hvert fald ikke råd til at lade være med at prøve.

Jeg er projekt leder på projekt “fremtidens Folkeskole” og det er, blandt mange andre ting, mig der svare når du skriver til vores mail.

NANNA FRANK, UNDER OMBYGNING

Jeg har firmaet Under Ombygning, der bl.a. arbejder med medborgerskab, kreativitet og innovation i Folkeskolen. Dette forgår gennem træningsforløb for undervisere i procesdesign og grafisk facilitering.

Jeg er uddannet Kaospilot og har der igennem stiftet bekendtskab med Art of Hosting metoderne. Senere har jeg deltaget på flere træninger. Jeg er initiativtager til denne træning og er med som facilitator på workshoppen i september.

Jeg brænder for at gøre Folkeskolen til et sted for det hele menneske, der kan være med til at skabe et mere bæredygtigt samfund.

CARL DAMM, KONSULENT

Jeg har arbejdet som procesfacilitator de sidste 6 år. Jeg er oprindeligt uddannet som KaosPilot og har arbejdet med organisations udvikling I folkeskolen, trænet offentligt ansatte I brugerdreven innovation og arbejdet med kulturelle tiltag som festivaler, musikarrangementer m.m.

Jeg er en del af Hosting Teamet, der faciliterer træningen til september, derudover er jeg med til at arrangere formødet I Århus, hvor jeg selv bor. Min baggrund for at være en del af projektet er at jeg oplever en modenhed I Folkeskolen for at arbejde på nye måder, der tager mere udgangspunkt I at få fællesskabet til at spille godt så individet kan trives og udvikle sine evner og kompetencer I gode rammer. Noget jeg selv har savnet, da jeg gik i Folkeskolen.

JØRN MUNCH, LÆRER

Jeg har maaange års erfaring i den danske folkeskole. Jeg er ophavsmand til og leder af Skolernes Dramacenter i Aalborg, der i år kan fejre 25 års jubilæum, og i samme antal år har jeg i eget firma arbejdet tæt med unge mennesker, der er parate til at udforske livet…..
Deltagelsen i AOH-træning august 2010 var både udfordrende og lærerig og fik mange års erfaring med forskellige samarbejdsformer sat i nyt perspektiv.
Herligt efterfølgende at opleve et energifyldt lærersamarbejde omkring undervisningsforløb med elevstyret arbejdstilgang og med læreren i rollen som coach,
sparringspartner og temposætter   – ja oplagt sammen at bevæge sig ind i laboratoriet og dermed være medspiller i prægningen af fremtidens folkeskole!!

ANDERS HAGEDORN, SUPERTANKER